הם דלים בשומן בעודם עשירים בסיבים, ויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. עשירים במיוחד בחומצה פולית וויטמינים C ו- K, והם מספקים גם מינרלים חשובים, כגון מגנזיום, זרחן, אשלגן וברזל.

ירק בינוני אחד מכיל כמעט 7 גרם סיבים , שהם 23-28%  מהצריכה היומית הפניה (RDI).

ארטישוק טעים מגיע עם 60 קלוריות בלבד לארטישוק בינוני וכ -4 גרם חלבון – מעל הממוצע למזון צמחי.

ארטישוקים מדורגים בין העשירים ביותר בנוגדי חמצון מכל הירקות

הירק מקטין את הכולסטרול LDL ‘הרע’ ומגדיל את הכולסטרול HDL ‘הטוב’

תמצית עלי הירק עשויה להשפיע לטובה על רמת הכולסטרול ורמת הסוכר

מחקר אחד שנערך בקרב 143 מבוגרים עם כולסטרול גבוה הראה כי תמצית עלי ירק שנלקחה מדי יום במשך שישה שבועות הביאה לירידה של 18.5% ו- 22.9% בסך הכולסטרול הרע- LDL 

תמצית הירק משפיעה על הכולסטרול בשתי דרכים עיקריות.

ראשית, הירק מכיל לוטאולין, נוגד חמצון המונע היווצרות כולסטרול 

שנית, תמצית עלי הירק מעודדת את גופכם לעבד כולסטרול בצורה יעילה יותר, מה שמוביל לרמות כלליות נמוכות יותר

תמצית הירק עשויה לסייע לאנשים עם לחץ דם גבוה.

מחקר אחד בקרב 98 גברים עם לחץ דם גבוה מצא כי צריכת תמצית הירק מדי יום במשך 12 שבועות הורידה את לחץ הדם הדיאסטולי והסיסטולי בממוצע של 2.76 ו- 2.85 מ”מ כספית, 

כיצד תמצית הירק מפחיתה את לחץ הדם אינה מובנת במלואה.

עם זאת, מחקרים במבחנה ובבעלי חיים מצביעים על כך שתמצית הירק מקדמת את האנזים eNOS, אשר ממלא תפקיד בהרחבת כלי הדם 

בנוסף, הירק מהווה מקור טוב לאשלגן, המסייע בוויסות לחץ הדם 

עם זאת, לא ברור אם צריכת ארטישוק שלם מספקת את אותם היתרונות, שכן תמצית הירק המשמשת במחקרים אלה מרוכזת מאוד.

מחקרים בבני אדם מראים גם השפעות חיוביות על בריאות הכבד