Folic acid

במה יש חומצה פולית

במה יש חומצה פולית

אתם כבר יודעים שאכילת תזונה בריאה ומאוזנת היא מרכיב מרכזי בניהול חיים בריא, שמירה על משקל תקין ומניעת מצבים כרוניים. 

אכילת תזונה מסודרת מבטיחה שתקבלו את הכמות הנכונה של חומרים מזינים, ויטמינים ומינרלים שהגוף שלכם צריך. 

אבל האם אתם יודעים מה הם אותם ויטמינים ומינרלים?

סביר להניח ששמעתם על ויודעים את החשיבות של ויטמין C, ויטמין D, סידן, סיבים וברזל בתזונה שלכם, 

אבל יש ויטמין אחד שאתם גם צריכים להיות בטוחים שתקבלו הרבה ממנו: 

חומצה פולית ידועה בעיקר בזכות היתרונות החשובים שלה לנשים בהריון ולנשים המנסות להיכנס להריון.

חומצה פולית חשובה להפליא לנשים המסוגלות להיכנס להריון.

נשים עם מספיק חומצה פולית בגופן לפני ובמהלך ההריון יכולות לסייע במניעת מומים מולדים גדולים, כולל עמוד השדרה ביפידה ואנצפליה.

אבל חומצה פולית אינה חשובה רק לנשים בהריון – היא מספקת יתרונות בריאותיים רבים לגברים ולנשים בכל הגילאים שכן היא עוזרת לגוף ליצור תאים חדשים בריאים. 

חומצה פולית מיוחסת לסיוע לגוף שלכם לפרק, ליצור ולהשתמש בחלבונים חדשים בנוסף לסיוע ביצירת תאי דם חדשים ויצירת DNA חדש.

מחקרים הראו שחומצה פולית, הידועה גם כפולאט, פולצין או ויטמין B9, עשויה לסייע במניעת מצבים בריאותיים כרוניים, הפרעות מצב רוח ואפילו צורות מסוימות של סרטן.

חומצה פולית עשויה גם לסייע במניעת מחלות לב.

חומצה פולית הראתה כמפחיתה את רמות הדם של חומר כימי בשם הומוציסטאין. 

רמות גבוהות של הומוציסטאין נקשרו למחלות לב ושבץ מוחי. 

ללא חומצה פולית, רמות גבוהות של הומוציסטאין עלולות לגרום לדם להיקרש בקלות רבה יותר, מה שעלול להוביל למחלות לב, התקפי לב ושבץ מוחי.

חומצה פולית עשויה גם לסייע במניעת מחלת כליות או לסייע בשיפורה – רמות גבוהות של הומוציסטאין נקשרו גם למחלת כליות חמורה.

מחקרים מסוימים מצאו כי חומצה פולית עשויה למלא תפקיד בוויסות מצב הרוח ולסייע בדיכאון. 

חומצה פולית עשויה גם למלא תפקיד מפתח במניעת אובדן זיכרון כללי הקשור לגיל מבוגר, ואולי אפילו להפחית את הסיכון למחלת אלצהיימר. 

מינרל זה נחשב כמסייע בפירוק הטריגליצרידים, שהם סוג של שומן בדם המשמש לאנרגיה – סוכרת מסוג 2 קשורה לרמות גבוהות של טריגליצרידים.

רוצים להכניס יותר חומצה פולית למערכת הגוף שלכם? 

יש לכם מזל – ישנם מזונות רבים שהם מקורות עשירים באופן טבעי לויטמין זה. 

המינונים המומלצים של חומצה פולית למבוגרים הם 400 מק"ג ליום, נפוץ במולטי ויטמינים רבים. 

הקפידו לבדוק את תוויות המזון עבור 100 אחוז מהערך היומי (DV) לגודל מנה.

במה יש חומצה פולית

דגנים

חפשו את המונח "מועשר" על פריטי דגנים כגון לחמים, דגנים, פסטה ואורז.

 

ירקות עלים כהים

ירקות עלים כהים נחשבים לעתים קרובות לחלק מהמזונות הבריאים ביותר שאתה יכול לאכול, אבל במקרה הם גם הגבוהים ביותר בחומצה פולית, 

שיקלו להוסיף עוד תרד, קייל,עלי בייבי , עלי לפת וחסה רומאית לתזונה שלכם לחיזוק מיידי בחומצה פולית.

צלחת אחת גדולה של עלים ירוקים אלה יכולה לספק לכם כמעט את כל הדרישות היומיות שלך לחומצה פולית, 

אם כי מומלץ תכנון ארוחות קפדני כדי להבטיח צריכה יומית של מזונות עשירים בחומצה פולית.

גם נבטי בריסל וברוקולי עשירים בחומצה פולית.

 

אספרגוס

אספרגוס הוא אחד מהמזונות הצפופים ביותר עם חומצה פולית, בנוסף לויטמין C, ויטמין A, ויטמין K ומנגן"

אכילת כוס אחת של אספרגוס מבושל תספק לך 65 אחוזים מהצרכים היומי של חומצה פולית.

 

שעועית, עדשים ואפונה

שעועית פינטו, שעועית לימה, אפונה ירוקה, אפונה שחורת עיניים ושעועית ירוקה אולי אינן המאכלים האהובים עליכם לאכול, 

אבל הם עשירים במיוחד בחומצה פולית. קערה קטנה של כל סוג של עדשים תיתן לכם את רוב הכמויות המומלצות של חומצה פולית.

 

פירות הדר

אתם יודעים שפירות הדר נוטים להיות עשירים בוויטמין C, אבל הם גם מקורות עשירים לחומצה פולית. 

פירות רבים מכילים חומצה פולית, אך פירות הדר מדורגים במקום הגבוה ביותר.

תפוזים עשירים במיוחד בוויטמין. 

פירות עשירים בחומצה נוספים כוללים אשכוליות, פפאיה, ענבים, בננות, תותים, פטל ומזון.

זנים של פטריות למאכל

זנים של פטריות למאכל

זנים של פטריות זנים של פטריות מאכל, מה אנחנו יודעים עליהם? הפטרייה היא צמח בדרגה ביוליגית נמוכה ביותר, ומרכיביה הם 85%- 90% מים, 6%חלבון ,5%

קרא עוד »
פטריית פורטובלו למאכל

פטריית פורטובלו למאכל

פטריית פורטובלו כל מה שרציתם לדעת על פטריית פורטובלו פטריית פורטובלו למאכל הן גדולות, בעלות מכסה מעוגל ושטוח שקוטרו בממוצע חמישה עשר סנטימטרים ומחובר לגזע

קרא עוד »

שתפו את העמוד

Facebook
Twitter
LinkedIn
WhatsApp

תוכלו לעיין בכתבות נוספות

רוצים להכיר את סוגי הדגים

רוצים להכיר את סוגי הפירות

למדו את סוגי הגבינות

כל הזכויות שמורות לאתר האקדמיה למזון © 2020