שמן סויה

שמן סויה

כל מה שצריך לדעת על שמן סויה

שמן סויה הוא שמן צמחי המופק מזרעי הסויה (Glycine max). זהו אחד משמני הבישול הנצרכים ביותר והשמן הצמחי השני הנצרך ביותר.

שמן סויה קצת רקע

הוא שמן המופק מזרעי צמח סויה

הוא משמש בעיקר לטיגון ואפייה.

ניתן להשתמש בו גם כתיבול לסלטים.

השמן הוא אחד משמנים רבים שמתאימים לייבוש, בגלל המאפיין הזה, הוא משמש בכמה סוגים של דיו וצבעי שמן.

השמן מיועד לתזונה פרינטלית כמקור לקלוריות וחומצות שומן חיוניות ומשמש גם כדוחה חרקים.

המדינות הגדולות ביותר המייצרות את השמן:

הן סין 17,741 מטר טון

ואחריה ארה”ב 11539 מטר טון,

ברזיל 8750 מטר טון

וארגנטינה 7720 מטר טון

שמן סויה תזונה ויתרונות

השמן נחשב לשומן מן הצומח 

דל בשומן רווי ועשיר בשומנים בלתי רוויים

פועל להורדת רמות הכולסטרול על ידי הפחתת ספיגת הכולסטרול במעיים

והוא משמש לבניית רקמות הגוף,

ומשמשים כמקור אנרגיה

שמן ערך תזונתי

100 גרם שמן מכילות:

763 קלוריות, 100 גרם שומן, 0  מ”ג כולסטרול , 0 מ”ג נתרן, 0 מ”ג אשלגן, סה”כ פחמימות 0

היכן ניתן להשיג את השמן

השמן מצוי כמעט בכל מקום, כמו הסופרים, חנויות, והשוק

שמן סויה אחסון

  • שמרו את המכסה סגור היטב כדי להפחית את החשיפה לחמצן.

  • אחסנו שמני בישול בארון קריר וכהה.

  • אם אתם שומרים שמן על השיש, שיקלו להשתמש בבקבוקים בצבע כהה כדי להפחית את החשיפה לחום מאור השמש.

  • הימנעו מאחסון שמני בישול במכלי ברזל או נחושת מכיוון שהם יכולים להגיב עם המתכות מה שהופך אותו לא בטוח לשימוש.

  • שימו לב לחיי המדף המומלצים לשמני בישול שונים: שמן זית (15 חודשים), שמן בוטנים (שנתיים), פולי סויה ושמן חמניות (שנה אחת) ושומשום (6 חודשים).

  • לתקופות אחסון ארוכות יותר, ניתן לקרר שמן בישול. עם זאת, עליכם להשאיר אותם בטמפרטורת החדר למשך שעה עד שעתיים עד שהשמן יחזור לעקביות הרגילה שלו.

  • אם רק לעתים נדירות אתם משתמשים בשמן לבישול, רכשו בקבוקי שמן קטנים יותר (למשל 250 מ”ל) כדי להימנע מזמני אחסון ממושכים.

הוא השמן המאכל הנפוץ ביותר בארה"ב

תוכלו לעיין בכתבות נוספות

רוצים להכיר את סוגי הדגים

רוצים להכיר את סוגי הפירות

למדו את סוגי הגבינות

כל הזכויות שמורות לאתר האקדמיה למזון © 2020